--2-- IMPORTANT!~NORMELE--SI-CLASIFICA-PENTRU-LUBRIFIANTI: NEAMT


   
 
Home Contact Abonare Mobil

 arata telefon , arata mobil
 arata email
            CAUTA

 METABOND NT (Neamt&RO)
duminica, 05 Mai 2024 | 19:20
 
 


Curiozitati METABOND

IMPORTANT!~NORMELE SI CLASIFICA PENTRU LUBRIFIANTI:
...CEL MAI fiabil Tuning de motor...garantat...doar cu METABOND.

reclama

  IMPORTANT!~NORMELE SI CLASIFICA PENTRU LUBRIFIANTI:

Cele trei nivele de performanta sunt:

 

Norma A.P.I.

Norma S.A.E.

Norma A.C.E.A.



 

 

Norma A.P.I. (Institutul American de Petrol)

Standardele de performanta A..P.I. sunt indicate prin abrevierea API SJ sau API CE:

  • Prima  litera  indica tipul de motor (S= benzina si C=diesel),
  • A doua litera indica nivelul de performanta ( pentru motoare pe benzina, etc.).

Lubrifiantii trebuie sa indeplineasca cu success patru teste pentru a atinge nivelul de performanta API. Aceste teste iau in considerare urmatoarele aspecte:

  • Cresterea temperaturii uleiului de motor in timpul functionarii motorului ;
  • Prelungirea perioadei dintre schimburile de ulei in raport cu cele recomandate de producatori ;
  • Eforturi pentru a atinge  performanta  motorului ;
  • Cresterea continua a standardelor privind protectia mediului ;

...si, pentru unele uleiuri:

  • Consum mai scazut de carburant datorita vascozitatii scazute (categoria de optimizare/ conservare a consumului de energie~ex.:Lubrifiantii multigrad Metabond)

Exista trei tipuri de clasificare :

  • Clasificarea API pentru transmisii
  • Clasificarea API pentru motoarele pe benzina
  • Clasificarea API pentru motoarele Diesel
Clasificarea API pentru transmisii

API-GL-1

Pentru transmisii axiale care au cutii de viteza in spirala si schimbator de viteza precum si anumite transmisii manuale. Pot contine aditivi : antirugina, anticoroziv, antispumant precum si un aditiv care scade pragul de solidificare.

API-GL-2

Se utilizeaza pentru transmisiile schimbatorului de viteze deoarece un ulei GL -1 este insuficient.

API-GL-3

Se utilizeaza pentru transmisiile cutiilor de viteza in spirala care functioneaza la uzura si viteze moderate.

API-GL-4

Se utilizeaza pentru transmisiiile cutiilor de viteza in spirala si transmisii

API-GL-5

Serveste acelasi scop ca si anterioarele dar in conditii de viteza mult mai ridicate, generand un  cuplu extrem de redus si o viteza scazuta la cuplu ridicat. Aditivii anti-uzura si cei destinati intrebuintarii la  presiuni ridicate  sunt utilizati frecvent.

Clasificarea API pentru Motoare pe Benzina

SD : Pentru motoarele pe benzina ale autoturismelor si camioanelor, aceasta clasificare dateaza din 1968-1970. Un ulei SC ar trebui sa ofere protectia contra formarii depozitelor la temperaturi ridicate (detergency) sau scazute (dispersie).

SE : Pentru motoarele pe benzina ale autoturismelor si camioanelor, aceasta clasificare dateaza din 1971. Uleiurile SE le pot inlocui pe cel SC. Daca le comparam cu cele din categoria anterioara, uleiurile SC asigura o rezistenta mai mare la oxidare si la formarea de « gheata »in cazul temperaturilor scazute. Motorul este mult mai protejat impotriva ruginii.

SF : Pentru motoarele pe benzina ale autoturismelor si ale unor camioane, aceasta clasificare dateaza din 1980. Uleiurile SF pot inlocui  uleiurile SC si SF . Uleiurile SF sunt mai performante decat cele SE in ceea ce priveste rezistenta in timp si asigura protectie impotriva uzurii.

SG : Pentru motoarelepe benzina ale autoturismelor si ale unor camioane , aceasta clasificare dateaza din 1980. Uleiurile SG pot inlocui  uleiurile SF, SG, CC, SE sau pe cele SE/CC. Uleiurile SG asigura rezultate mai bune decat cele SF in ceea ce priveste rezistenta la formarea depozitelor, protejarea fata de uzura si rezistenta la coroziune.

SH : Prezinta aceleasi intrebuintari ca si anterioarele cu deosebirea ca se preteaza la conditii mult mai severe de testare.

SJ : Aceasta clasificare se afla la acelasi nivel cu SH, dar este dezvoltata in colaborare cu sistemul de certificare API, indeplinind criterii multiple de testare.

Clasificarea API pentru Motoare Diesel

CC : Aceasta clasificare este destinata motoarelor Diesel, in conditii normale de utilizare ( cu uzura moderata) si motoarelor pe benzina.
Uleiurile CC sunt foarte detergent  si dispersante. Acestea asigura o buna protectie impotriva uzurii si coroziunii.

CD : Clasificarea este destinata motoarlor care sunt supuse unei uzuri extremesi unui nivel de presiune foarte ridicat cauzat de un turbocharger. Uleiurile CD sunt foarte dispersante si detergent si asigura o protectie foarte buna impotriva coroziunii si uzurii.

CDII : Aceasta clasificare este destinata motoarelor Diesel in doi timpi concepute pentru uzura extreme de mare – limitare stricta a uzurii si formarii de depozite.Uleiurile CD II intrunesc conditiile pentru clasa CD de mai sus dar satisfac de asemenea si standardele de testare ale motoarelor in doi timpi indeplinite de un Detroit 6V53T.

CE : Aceasta clasificare este destinata mortoarelor Diesel supra solicitate si dateaza din 1983. Uleiurile  ce corespund prezentei categorii sunt destinate motoarelor de mare putere si de mare viteza precum si motoarelor de mica viteza dar care pot dezvolta o putere mare.
Uleiurile CE pot inlocui uleiurile CD in orice tip de motor. Detinand proprietatile uleiurilor CD, aceste uleiuri sunt mult mai eficiente pentru optimizarea consumului de ulei, depozitelor, uzurii si ingrosarii.

CF : Prezenta clasificare este similara celei precedente dar reprezinta un  plus in privinta testarii pentru micro-oxidanti. Asigura o protectie dublata a pistoanelor si inelelor pistoanelor.

CG : Acest nivel de testare este destinat motoarelor supuse uzurii extreme. Lupta impotriva depozitelor care se formeaza, de obicei, pe pistoane, impotriva uzurii, coroziunii, inspumarii, oxidarii si acumularii de funingine in conditii de temperatura ridicata. Aceste uleiuri raspund nevoilor motoarelor adaptate standardelor de emisie stabilite in 1994.

CH : Acesta clasificare se adreseaza motoarelor disesel adaptate standardelor de emisie stabilite in 1998. Aceste uleiuri sunt destinate prelungirii duratei de functionare a motorului supus celor mai severe conditii de uzura. Acestea permit ca schimbul de ulei sa fie efectuat mai rar.

Norma ACEA

Standardele ACEA sunt impartite in trei categorii:

  • A pentru motoare pe benzina
  • B pentru motoare diesel
  • C pentru motoarele diesel ale vehiculelor comerciale si camioanelor

Fiecare categorie cu specificatiile ei cuprinde mai multe nivele de performanta, indicate printr-un numar (1,2,3 etc), urmate de ultimele doua cifre, reprezentand anul celei mai recente versiuni introduse.

Norma S.A.E

Norma S.A.E. J 300 defineste ceea ce se numeste “ grad de vascozitate”  pentru fiecare lubrifiant. Ex: S.A.E. 40( grad de vascozitate in timpul verii). Cu cat este numarul mai mare, cu atat uleiul isi va pastra vascozitatea cand va fi supus incalzirii.

In cazul condusului in oras sau in cel al competitiilor sportive ,sau cand temperature aerului este  ridicata, motorul este supus unor temperaturi foarte mari.Este important sa se utilizeze un ulei care sa ramana sufficient de vascos la caldura pentru a proteja motorul.

Dimpotriva, atunci cand motorul este rece, uleiul are tendinta de a se ingrosa. Este foarte important ca uleiul sa ramana fluid, chiar si la temperature scazute pentru a curge prin motor si a proteja toate elementele tehnice precum si pentru a ajuta la pornire.
Vascozitatea la temperaturi scazute este semnalata in normele S.A.E. sub denumirea «  grad de vascozitate pe timpul iernii ».
Ex :.S.A.E. 10 W . Numarul care semnaleaza gradul de vascozitate pet imp de iarna este intotdeauna urmat de litera “W” (de la “winter”= iarna)

Cu cat numarul este mai mic, cu atat uleiul va ramane fluid pe timp de iarna sau la pornirea motorului.

Uleiurile monograde ofera simultan grade de vascozitate pe timp de  vara si pe timp de iarna.

Ex : S.A.E. 10W 40

In timp ce : 10 w = Grad de vascozitatepe timp de  iarna

40= grad de vascozitate pe timp de vara.

*Un ulei multigrad este mai putin dependent de temperatura,  mai rezistent in timp, mai avantajos indiferent de anotimp !

Aminteste-ti sa verifici uleiul la fiecare 1000 km. Dezvolta un obicei in a-ti verifica uleiul inainte de a face un drum lung.

Nivelul optim de ulei inseamna:

  • Cresterea eficientei motorului tau si reducerea consumului de carburant.
  • Reducerea uzurii premature a componentelor motorului tau.
  • Impiedica formarea depozitelor si reduce coroziunea.
  • Reduce emisiile de noxe in atmosfera.

Alegerea corecta a uleiului este importanta pentru performanta si durata de viata a motorului tau.

Consumul tau de ulei depinde de:

  • Tipul tau de vehicul.
  • Stilul tau de condus.
  • Conditia tehnica a motorului tau.
  • Tipul de aditiv sau tratament aplicat.
 
Cum sa procedezi?

 

  Verificati-va uleiul pe o suprafata plana. Asteptati cel putin 5 minute dupa ce opriti motorul.
  Indepartati busonul.
  Stergeti-l. Indepartati-l si asteptati cateva secunde inainte sa  il indepartati din nou.
  Verificati nivelul luand ca referinta insemnele MIN si MAX. Daca nivelul se afla sub insemnul MAX,  ar trebui sa adaugati ulei.  
  Adaugati uleiul putin cate putin.
  Verificati din nou uleiul si repetati operatiunea pana cand atinge nivelul MAX dar nu- l depasiti! Repozitionati busonul.
  Verificati-va nivelul uleiului la fiecare 1000 de km parcursi.

 

Orice posesor de vehicul stie ca lubrifiantii si tratamentele de motor sunt vitale pentru buna functionare a motorului; in special reduce uzura. Dar are de asemenea alte functii mai putin cunoscute:
  • Raceste motorul
  • Reduce frictiunea
  • Protejeaza motorul
  •  Mentine motorul curat
  • Creste durata(perioada)de functionare.
  • ...iar TU...:Descopera rolul unui lubrifiant! Si valoarea unui Tratament motor BUN: www.MetabondNT.aaz.ro
Rolul unui lubrifiant bun si al unui tratament motor:

 

 

  Raceste zonele incinse si componentele mobile ale unui motor.

 

 

Reduce frictiunea : imbunatateste eficienta motorului si reduce consumul de carburant.

 

 

Protejeaza componentele mecanice de uzura si coroziune garantand eficienta si durabilitate motorului dumneavoastra.

 

 

 

 

Mentine motorul curat, garantand durabilitate motorului si mentinand componentele curate si in stare buna de functionare, in timp ce evacueaza orice impuritate depusa pe filtrul de ulei si in timpul schimbului de ulei.

Tratamentele(de motor, de combustibili,de ulei!) au de asemena o contributie semnificativa, in special cei cu detergent si dispersanti pentru ca  indeparteaza umiditatea si impiedica coroziunea, protejeaza si usureaza pornirea la rece, cresc durata de viata a motorului! 

 

*ARTICOL!  .....Ulei auto.....

    Adeseori v-ati intrebat, poate,  ce inseamna 15W-40 si de ce este mai bun vara decat 15W-30. Sau de ce iarna un 0W-40 este mult mai indicat decat un 10W-50? Articolul de fata incearca sa lamureasca aceasta dilema.
Sa plecam de la inceputuri; inceputurile automobilului, desigur! In acea perioada, nu exista nici o metoda pentru a descrie capacitatea de lubrifiere a uleiului la atingerea temperaturii de lucru, de 100°C. S-a constatat ca aceasta este direct proportionala cu vascozitatea uleiului la temperatura respectiva: un ulei mai vascos avea un factor de ungere mai bun.
Si aici a intervenit Societatea Inginerilor de Automobile (Society of Automotive Engineers). SAE, infiintata in 1911, a propus standardul care ii poarta numele, prin calcularea timpului mediu de scurgere a uleiului respectiv printr-un orificiu  dat. Gradul de vascozitate SAE nu este altceva decat intervalul de timp exprimat in secunde.
Insa, pentru a nu zapaci publicul cu diverse cifre, SAE a propus sistemul in trepte: astfel daca un ulei auto are timpul de scurgere intre 5 secunde si 14 secunde, acesta are gradul de vascozitate SAE 10, si tot asa pana la SAE 50.
Prima tabela cu specificatii SAE arata cam asa:

Grad SAE

Timpul de scurgere (s)

Vascozitatea in CentiStokes
la 100° C

10

< 14

4.00 ( 2 - 5)

20

15 la 24

7.45 ( 6 - 8)

30

25 la 34

10.90 ( 9 - 12)

40

35 la 44

14.40 (13 - 16)

50

peste 45

19.10 (17 - 21)

Bun, veti zice, dar ce este cu particula "10W" din specificatiile SAE?! In 1952 a devenit evident ca anumite motoare nu vor putea fi pornite, pe timpul iernii, cu uleiuri cu SAE 30. Astfel s-a luat in calcul si vascozitatea uleiului respectiv la 0°C. SAE 15W si SAE 25W au fost adaugate mai tarziu pentru a mari gradul de acuratete a indicelui SAE.

Si la ce imi trebuie toate astea?! Pentru ca multi dintre dumneavoastra considera ca specificatiile din cartea tehnica a masinii sunt "litera de lege" sau au descoperit de la niste "prieteni" ca un ulei mai subtire le ofera performante usor sporite. Iata si expicatia:
- Uleiul auto ideal pentru un motor utilizat in conditii normale de temperatura, sarcina, etc. este SAE 30. Daca se foloseste un ulei mai subtire SAE 20, pot aparea datorita vascozitatii mai scazute, economii de combustibil si puteri usor sporite fata de normal. Costurile? O marire a consumului de ulei datorita volatilitatii sporite si a vascozitatii reduse (totusi aceasta se poate evita prin folosirea uleiurilor sintetice).
- Daca se foloseste un ulei mai vascos, fenomenul este invers: o crestere usoara a consumului si o scadere a consumului de ulei si a uzurilor pieselor in miscare relativa.
Daca temperatura de operare a autovehiculului dumneavoastra este mai ridicata decat cea normala, trebuie sa aveti in vedere cresterea gradului SAE a uleiului de motor folosit. Daca folositi motorul la turatii ridicate, daca tractati sau daca aveti diverse greutati de transportat, considerati folosirea unui ulei mai vascos. Ulterior API a mai inclus cateva specificatii astfel incat in final arata asa:

1. Specificatii API - categoria "service" (SA - SL) (motoare benzina)


SA - Pentru motoare foarte vechi, fara cerinte de performanta. Folosita numai atunci când este ceruta în mod special de fabricant.
SB - Pentru motoare foarte vechi. Folosita numai atunci când este ceruta în mod special de fabricant.
SC - Pentru motoare fabricate pâna în anul 1967.
SD - Pentru motoare fabricate pâna în anul 1971.
SE - Pentru motoare fabricate pâna în anul 1979.
SF - Pentru motoare pe benzina fabricate dupa 1980, pâna în anul 1989. În comparatie cu SE asigura o curatire mai buna a partilor active ale motorului si reducerea depunerilor, rezistenta la oxidare si protectie la uzura mai ridicate.
SG - Pentru motoare fabricate dupa 1980, pâna în anul 1993 inclusiv. Recomandat la autoturismele si autoutilitarele pe benzina. Aditivare mai ridicata în comparatie cu SF.
SH - Pentru motoare fabricate pâna în anul 1996 inclusiv. Valabil începând cu 1993, contine un sistem de asigurare a calitatii care în comparatie cu SG asigura în mod mai sever proprietatile uleiului.
SJ - Pentru toate motoarele folosite în prezent. A fost introdusa în clasificarile API dupa 1996. Este mai eficienta decât SH în ceea ce priveste stabilitatea la oxidare la temperaturi înalte, compatibilitatea cu catalizatorul, spumare redusa.
SL -  A fost introdusa începând cu iulie 2001. Standard inca in vigoare.
SM - Cea mai înalta clasa de performanta pentru motoarele pe benzina dupa clasificarea API. A fost introdusa începând cu noiembrie 2004. Pentru toate motoarele performante produse în prezent, avand o protectie imbunatatita impotriva depozitelor si lucrului l temperaturi scazute. Unele uleiuri pot primi specificatia "Energy Saving",

Specificatii API - categoria "comercial"( CA - CH-4) (motoare Diesel)

CA - CC - Pentru motoare diesel pâna în 1965.
CD - Valabil din 1965, lubrifiant pentru motoare diesel de sarcina mare, supraalimentate. Contine aditivi DD mai eficienti.
CE - Lubrifiant pentru motoare diesel de mica si mare viteza, cu sarcina ridicata, supraalimentate. Aditivat moderat, asigura consum redus de ulei.
CF - A fost introdus în 1994. Pentru motoare diesel cu sau fara injectie indirecta, incluzând si pe cele care folosesc combustibil cu sulf peste 0,5%. Înlocuieste specificatia API CD.
CF-2 - Introdusa în 1994. Pentru motoare cu sarcina mare, în doi timpi.
CF-4 - Introdusa în 1990 . Pentru motoare diesel în patru timpi, de mare viteza, aspirate natural sau supraalimentate. Poate fi folosita în loc de API CD sau CE.
CG-4 - Introdusa in 1995. Pentru motoare diesel în patru timpi, cu sarcina mare, care folosesc combustibil cu sub 0,5% sulf. Uleiurile CG-4 sunt recomandate la motoarele care îndeplinesc standardele de emisii din 1994. Poate fi folosit în loc de API CD, CE si CF-4.
CH-4 - Introdusa la 1 decembrie 1998. Pentru motoare diesel în patru timpi, de mare viteza, care îndeplinesc standardele de emisii din 1998. Uleiurile CH-4 sunt special aditivate sa fie folosite cu combustibili cu sub 0,5% sulf. Asigura o uzura mai redusa la ghidajele de supape, tratare mai eficienta a funinginii si performante mai ridicate. Poate fi folosita în loc de API CD, CE, CF-4 si CG-4.
CI-4 - Introdusa in 2002. Pentru motoare diesel în patru timpi, de mare viteza, care vor indeplini in 2004 standardele de emisie implementate in 2002. Standardul CI-4 este destinat motoarelor prevazute cu sistem de recirculare a gazelor arse si destinate motoarelor Diesel ce folosesc o motorina cu o concentratie de pana la 0.5% sulfuri. Aceste uleiuri pot fi folosite in locul uleiurilor care indeplinesc standardele CD, CE, CF-4, CG-4, CH-4. Unele uleiuri pot primi specificatia CI-4 Plus.
CJ-4 - In Septembrie 2006, API a inceput certificarea uleiurilor si pentru standardul CJ-4. Acesta se adreseaza motoarelor in 4 timpi Diesel, echipate cu sisteme de control al emisiei cu filtre de particule si alte sisteme moderne.

Adaugam aici si specificatiile ACEA (Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile) in ceea ce priveste standardul de clasificare al uleiului auto:

A1 - Ulei multigrad pentru motoare pe benzina, stabil la forfecare la temperaturi medii, asigura economie de combustibil.
A2 - Ulei multigrad de vâscozitate normala pentru motoare pe benzina.
A3 - Ulei multigrad stabil la forfecare, de mica volatilitate. Proprietati foarte bune de curatire, stabilitate excelenta.
B1 - Ulei pentru motoare diesel, stabil la forfecare la temperaturi medii si sarcini mici, asigura economie de combustibil.
B2 - Ulei pentru motoare diesel de sarcina mica.
B3 - Ulei pentru motoare diesel de sarcina mica. Depaseste prescriptiile B1, B2 privind conditiile de uzura, depuneri si formarea de funingine.
B4 - Avantajos, în primul rând, în motoarele diesel cu injectie directa.
E1 - Ulei pentru interval normal de schimb, motoare usor supraalimentate.
E2 - Ulei pentru interval normal de schimb, motoare mediu supraalimentate.
E3 - Superior normei E2-96, ulei SHPD, asigura curatenie si protectie antiuzura impecabila. Satisface EURO 1 si EURO 2.
E4 - Norma mai severa decât E3, asigura cel mai lung interval de schimb.
E5 - Asigura curatire mai buna a pistonului, protectie ridicata la uzura, stabilitate mai buna la oxidare.

Ca o idee finala ganditi-va ca un consum mai bun de combustibil obtinut reducand vascozitatea uleiului inseamna micsorarea duratei de viata a motorului. Afirmatia aceasta se aplica cu restrictii uleiurilor sintetice, care au in mod normal un indice de 0W-40.


IMAGINI



 
 
CONTACT METABOND NT (Neamt&RO)

 arata tel , arata mobil
 arata email
 
reclama
powered by AAZ.ro © 2011 | Contul meu | Ajutor | ANPC | Creati-va propriul magazin virtual pe aaz.ro

 
X